torstai 23. huhtikuuta 2015

Huomenna Vaatevallankumous



Fantastinen juttu: Suomessa on kaikista Vaatevallankumoukseen / Fashion Revolution osallistuvista maista eniten tapahtumia! Melkein 50, Helsingistä Sodankylään.

Huomenna minä hengaan Sanomatalon Mediatorilla kahdesta puoli kuuteen (mihin sisältyy kaksi vartin tietoiskua ja yksi paneeli, johon osallistun hyvin kunnianarvoisan keskustelijakaartin joukossa, mm. Heikki Aittokoski ja Jukka Pääkkönen). Minun lisäkseni siellä on muitakin kiintoisia tietoiskuja, vaatteidenkorjauspaja ja tilaisuus kuvauttaa itsensä nuttu nurin Vaatevallankumouksen hengessä. Sitten kiidän tukka putkella Lauttasaareen Sähinään, jossa puhun nuorisotapahtumassa. Kysymys kuuluukin, mitä ihminen laittaa päälleen ollakseen vakuuttavan aikuinen vakavassa paneelikeskustelussa mutta lähestyttävän rento nuortentapahtumassa? Onneksi vaihtoehtoja ei ole paljoa, pähkäily jää pakost lyhyeksi :)

Kuka teki vaatteeni? on tämän vuoden slogan ja hashtagi #whomademyclothes ja #fashrev. Vaatefirmat seuraavat kuluttajien toimintaa, josta syystä kannattaa tägätä ja mekkaloida somessa Vaatevalannkumouksen asioista, mutta erityisen tärkeää se on minusta siksi, että myös vaatteita valmistavissa maissa seurataan twitteriä ym. Ehkä just se tehtaantyttö ei pyöri somessa, mutta tehtaanomistaja tai ostotoimiston toimistotyttö kyllä. Kertokaa, että meitä täällä kiinnostaa!


2 kommenttia:

  1. Nyt tulee ihan OT kommentti, mutta oli kiva nähdä äkkiseltään BID:ssa. Sitten jälkeenpäin vasta hokasin että hei, sähän oot kirjoittanut sen kirjan mitä mä oon himiöiny kaupassa jo moneen kertaan. Nyt ainakin täytyy ostaa se :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo oli hauska tavata! Mulle jäi hieman ristiriitainen olo tapahtumasta - olen kyllä kiitollinen drinksuista ja kahvipaketista, mutta jotenkin tuntuu oudolta. Ihmisten tapaaminen kyllä homman parasta antia!

      Poista